Recenzie carte 12 reguli de viata de Jordan B Peterson

Un antidot la haosul din jurul nostru: 12 reguli de viata propuse de un scriitor desavarsit, Jordan B. Peterson

Haosul de multe ori ne acompaniaza in tacere, alteori in strigate grosolane, greu de ignorat oricat de repede am fugi de ele. Daca punem in ecuatia existentiala stresul, depresia (in grade diferite) si anxietatea sociala care-si face aparitia atunci cand ne asteptam mai putin, sigur dorim ajutor pentru a face fata problemelor zilnice.

Atunci cand intampinam dificultati de ordin emotional, profesional sau social, incercam sa gasim solutii practice si cu efect imediat si, in anumite cazuri, pe termen lung. Avand in vedere dorinta oamenilor de a se bucura de stabilitate sau cel putin de calm, daca nu in fiecare zi, cel putin periodic, nu este de mirare ca scriitori din toata lumea incearca sa ofere solutii utile.

carte recenzie utila 12 reguli de viata

O sa gasiti numeroase carti care incearca sa trateze subiectul delicat al psihicului uman intr-un secol aflat mereu in miscare. Cu greu tinem pasul cu ritmul ametitor al modernitatii. Cateodata acesta poate fi coplesitor. De asemenea, dupa o zi lunga si dificila de lucru, gasirea unui moment de liniste devine o provocare greu de abordat. In acest sens, cautam raspunsuri in carti, scrise de specialisti. Deoarece problemele de ordin psihic si emotional cresc de la luna la luna, nu este surprinzator sa gasim atat de multe carti in librarii care propun solutii diverse. Unele merg si altele nu. Acestea nu sunt personalizate si nu functioneaza la fiecare cititor.

Drumul personal catre stabilitate emotionala si sociala implica numeroase provocari si obstacole recurente. Din acest motiv, unele carti au efect pozitiv asupra cititorului si altele nu. Pentru a gasi cartea potrivita starii noastre, ce include un cumul de particularitati specifice, este indicat sa citim cat mai multe carti. Citim, alegem ce putem pune in practica si observam rezultatele. Daca acestea sunt pozitive atunci continuam. Daca nu, trecem la urmatoarea carte, cu speranta ca ea o sa fie mai utila. Nu trebuie sa renuntam la acest obicei. Cartile ne ajuta sa descoperim lumea mai usor si pe deasupra sa-i intelegem tainele.

In librarii o sa gasiti mereu recomandari de carti, care merita sa le aveti in vedere atunci cand cautati un titlu nou. Cateodata o simpla plimbare prin librarie vine cu o oportunitate neasteptata de a da peste o carte interesanta. De foarte multe ori, lucrurile neasteptate au cel mai dulce glas si cu potential pozitiv asupra vietii noastre. Noi asa am dat peste cartea lui Jordan B. Peterson, 12 Reguli de viata, un antidot la haosul din jurul nostru. Titlul iti atrage atentia. Cinstit. Totusi, daca incepeti sa cautati informatii despre aceasta carte, o sa descoperiti cateva lucruri interesante despre autor si sfaturile sale extrem de utile si aplicate pentru viata moderna.

Prima interactiune cu cartea 12 Reguli de Viata, Un antidot la haosul din jurul nostru

avantaje citire carte 12 reguli de viata peterson

Atunci cand ne-am decis sa citim cartea, am fost cuprinsi de o curiozitate iesita din comun. Am vrut sa absorbim fiecare pagina cu atentia si rabdarea cuvenita unui cititor experimentat. Nu am vrut sa cadem in “plasa” ritmului accelerat de lectura. Graba de multe ori strica placerea lecturii, ceea ce nu este bine. Prefata scrisa de Norman Doidge ne ofera informatii utile si interesante despre Jordan B. Peterson si cum priveste acesta lumea.

Aflam despre scriitor cum si-a amenajat casa cu vechi postere comuniste, intr-un mod ostentativ, pentru a nu uita vreodata ororile acestui regim totalitar. De asemenea, a vrut ca vizitatorii casei sale sa fie intampinati de amintiri intiparite pe hartie si descriptive, despre unul din cele mai rele regimuri cunoscute de umanitate, indiferent de tara in care si-a desfasurat fara rusine “activitatea” – comunismul.

Daca in Romania Jordan B. Peterson este cunoscut doar in cercuri relativ restranse, datorita primei sale carti “Maps of Meaning”, in Occident este considerat unul din ganditorii importanti, care necesita doar contextul potrivit pentru a-si transmite ideile mai bine umanitatii. Suntem fericiti ca a reusit sa gaseasca contextul optim pentru a scrie o carte cu totul speciala. In prezent, cartea 12 Reguli de viata este la mare cautare in Europa si nu numai, deoarece ofera cititorului acces la informatii utile despre cum sa gestioneze mai bine conflictul interior si extern al omului, intr-o lume extrem de dinamica si schimbatoare.

Cartea are o geneza interesanta, pe care o sa o regasiti intr-o referinta introductiva. In randurile urmatoare o sa regasiti capitolele cartii, care sunt citate listate de Jordan Peterson in repetate randuri drept raspuns la o intrebare importanta ridicata de diversi membri ai site-ului Quora: “Ce aduce sens vietii?”. Popularitatea listei a atras atentia membrilor acestui site prestigios si implicit o expunere mai mare a autorului. De altfel, cum sa nu te indragostesti de o astfel de lista?

1. 1. Stai drept si trage umerii inapoi
  2. 2. Ai responsabilitatea de a te ajuta; comporta-te ca atare
  3. 3. Imprieteniti-va cu cei ce va doresc numai binele
  4. 4. Compara-te cu cel ce erai tu in trecut, nu cu altcineva din prezent
  5. 5. Nu-ti lasa copii sa-ti faca lucruri care te vor enerva
  6. 6. Fa-ti ordine in propria casa inainte de a judeca lumea
  7. 7. Concentreza-te pe lucrurile cu adevarat importante (si nu pe placerile imediate)
  8. 8. Spune adevarul – sau cel putin nu minti
  9. 9. Porneste de la premisa ca s-ar putea ca persoana pe care o asculti sa stie ceva ce tu nu stii
  10. 10. Fii precis in exprimare
  11. 11. Lasati-i pe copii in pace cand fac skateboarding
  12. 12. Cand intalnesti o pisica pe strada, mangaie-o.

Fiecare citat este aplicabil in viata de zi cu zi. Autorul reuseste sa le explice utilitatea intr-un mod clar si introspectiv. De multe ori cazi pe ganduri fara sa realizezi, incercand sa discerni ce poate fi aplicat si ce nu. Ne-a placut mult modul cum Jordan da sens literelor fara sa cada in capcana intelectualului: explicatii lungi si fara sfarsit. Nu. Avem in fata o carte fluida, care cuprinde idei interesante, tesute in grija atenta a logicii.

Gasim in fiecare pagina lucruri interesante, care ne pot ajuta sa gasim sens in situatii neplacute sau dificile. Autorul ne ofera acces la aventura intelectuala fascinanta, care nu plictiseste si ne tine ancorati intr-o logica greu de combatut. De asemenea, am observat cum lucrurile expuse de Jordan Peterson in cartea sa, au sens si pot fi aplicate cu succes in propriul tipar existential.

Cartea este o placere vinovata, deoarece invita cititorul la o introspecie reala si fara menajamente. Am avut placerea de a citi cartea 12 Reguli in tren, un traseu care a durat 9 ore si cu greu am putut sa o lasam din maini. Au fost cativa calatori care ne-au intrebat cum este cartea si daca merita sa o cumpere si ei. Credem ca este genul de carte care merita sa o parcurgeti cu rabdare si atentie, tocmai pentru a nu pierde lucruri importante.

De altfel, chiar putem spune ca o recitire se poate impune, mai ales daca vreti sa aprofundati conceptele propuse de autor. Cateodata mai pierdem din vedere anumite lucruri dintr-o carte, mai ales daca citim mult si nu ne luam notite. Stim ca suna a scoala, insa micile notite pot fi de real ajutor atunci cand incercam sa ne aducem aminte de ceva specific din carte.

Cateva lucruri si despre Jordan B. Peterson

Autorul Jordan B. Peterson este cunoscut in intreaga lume pentru mintea sa sclipitoare si ideile sale interesante despre viata si nu numai. Acest psiholog canadian a reusit sa atraga atentia celor care incearca sa se bucure de viata si sa indeparteze presiunea stresului si a depresiei.

De asemenea, putem mentiona ca Jordan B. Peterson face senzatie pe YouTube, avand peste 200 de prelegeri si interviuri, demne de urmarit. Acestea au strans peste 30 de milioane de vizualizari, ceea ce este de-a dreptul impresionant.

In concluzie

Nu dorim sa intram in detalii deoarece 12 Reguli de viata merita descoperita la nivel personal, nu dintr-o alta perspectiva. Tot ce va putem spune, fara retineri sau menajamente, este ca ne bucuram mult ca am avut posibilitatea sa citim aceasta carte. In opinia noastra, cartea merita un loc de cinste langa Homo Sapiens si Homo Deus scrise de Yuval Noah Harari (poate cele mai bune carti citite in acest an).

Va invitam cu drag sa descoperiti si voi cartea 12 Reguli si poate sa va bucurati de o revelatie personala, utila si benefica. Puteti oricand cumpara cartea de pe carturesti.ro sau de pe eMAG.ro!