In fiecare zi descoperim taine noi dar vechi
Prezentul ne leaga de pilonii intelepciunii trecute, aducand la lumina un adevar graitor: avem mereu acces la informatii utile si interesante, daca stim cum sa le cautam si ulterior sa le folosim in interes personal sau comunitar. Internetul a reusit sa deschida cutia Pandorei dar acum nu au iesit molimele Pamantului ci surse inepuizabile de informatii. Le utilizam in fiecare zi pentru lucruri banale precum sa afla vremea, cum o sa ne „intampine” traficul in oras sau unde putem manca cu prietenii dupa lucru sau unde ne putem caza intr-o drumetie de weekend. Acestea sunt doar cateva exemple simple, care stau testament nevoii noastre rapide de date utile si usor de procurat.
Lumea digitala nu se limiteaza la mici indicatii meteo, culinare sau de trafic. Nicidecum. Avem in fiecare zi acces la articole scrise de specialisti in diferite domenii. Le putem studia cu atentie sau le putem impartasi cu prieteni sau familie. Distribuim un link si in acest mod informatia a ajuns la doua sau mai multe persoane. Atat de usor este astazi sa obtinem acces rapid si fara batai de cap la o sursa utila de informatii.
Asa cum poate ati observat deja, multi specialisti vor sa impartaseasca expertiza lor cu cei care doresc sa inteleaga cum functioneaza un produs sau de ce multi oameni utilizeaza un anumit serviciu. Ei ne ofera intruziuni detaliate, utile si uneori extrem de practice in domenii diverse. Pentru a le accesa rapid si fara batai de cap, credem ca este important sa stim cum sa cautam surse stabile in labirintul digital.
Arta scrisului liber intr-o lume dinamica sufera din cand in cand modificari. Mii de copywriteri si creatori de content original incearca sa tina pasul cu noile cerinte de calitate impuse de motoarele de cautare, in mod special Google. Nu vorbim aici doar de SEO ci si de experientele pe care un continut asezat corespunzator in pagina le ofera vizitatorilor. A trecut vremea continutului asezat in graba, cu multe keyworduri ingramadite fara noima intr-o pagina dedicata. Nu. Acum fiecare pagina propune o experienta vizitatorului. El trebuie sa gaseasca informatia pe care o cauta fara sa intampine dificultati. Intr-o lume digitala dinamica, site-urile trebuie sa ajute utilizatorul sa gaseasc rapid informatia dorita. Din acest motiv continutul trebuie realizat cu minutiozitate si atentie la detalii. Uneori poate mai uitam o virgula sau „mancam” un cuvant ici colo, dar putem oricand reveni asupra textului pentru o verificare atenta.
Experienta clientului sau CX cum este cunoscut in cercurile de marketing pare ca a „furat” lumina reflectoarelor. Sunteti surprinsi? Probabil ca nu.
Cum ne adaptam potentialul creativ la noile cerinte digitale?
In momentul de fata daca ne uitam pret de cateva minute pe siteul de activity WordPress vom observa un lucru interesant: utilizatorii produc in jur de 87.2 milioane de postari noi si 48.5 milioane de noi comentarii in fiecare luna. Un alt element demn de mentionat: peste 409 milioane de oameni citesc peste 23.1 bilioane de pagini in fiecare luna. Ce inseamna acest lucru? Omul nu duce lipsa de creativitate si o cauta mereu cu sarguinta.
Adevarat: unele postari sunt reproduceri stilizate ale unor articole relativ populare sau de interes de nisa. Totusi, nu putem ignora efortul deosebit depus de acesti creatori pentru a imbogati site-ul lor cu continut nou. Ei incearca si uneori reusesc sa puna in valoare trasaturile unui produs sau caracteristicile speciale ale unui serviciu.
Totusi, putem observa si un trend nou in mediul digital cand vine vorba de arta scrisului: continutul trebuie sa spuna o poveste-ghid utilizatorului. Povestea trebuie sa fie foarte clar structurata si sa nu divagheze prea mult de la elementele centrale. Ele trebuie sa creeze firul narativ de asa natura incat vizitatorul sa se bucure de o aventura placuta a literelor.
Lumea digitala ne impinge spre noi tarmuri de creativitate, care de multe ori fascineaza cititorii. Orice scriitor vrea ca prin fiecare articol scris sa starneasca o reactie, preferabil una pozitiva. Atunci cand reusim sa facem acest lucru, putem spune ca articolul si-a atins tinta. De fiecare cand cand avem in fata o recenzie de peste 2500 de cuvinte, ne lovim de o provocare: cum sa structuram totul ca vizitatorul sa fie multumit de ceea ce gaseste la noi. Uneori gresim si invatam lucruri noi. Alteori reusim si vizitatorul primeste informatii corecte si clare. Vorbim totusi de un proces continuu de invatare, fara pauze sau scutiri.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.